Strategy for the marketing of the premium service of the Playa Pesquero hotel
Keywords:
Commercialization in luxury hotels; Strategy; Premium service.Abstract
Marketing luxury hotels is relevant to meet the growing demands of customers, in this, the Premium services are essential to maintain the planned revenue. The research defined as scientific problem the following: The insufficient commercialization from the strategic of the Premium service, limits the income of this service in the hotel Playa Pesquero. The general objective was to: Develop a strategy for the marketing of the Premium service, which contributes to increasing the income of this service in the Playa Pesquero hotel. Several theoretical methods were used, such as analysis and synthesis, inductive-deductive, structural systemic, and among the empirical ones: scientific observation, interview, review of documents and the criterion of specialists. The strategy for marketing the Premium service was structured in four essential components: objectives, phases, tasks, and techniques to be employed. The partial application of the strategy has achieved among its results the following: design of the profile of target markets: Canada, United Kingdom, Germany and Italy; the updating of strategic objectives; the design of the product, price, distribution and promotion strategies; and an action plan based on the strategies outlined, all of which contributed to the increase of the total revenues of the Premium service.References
Beauchamp M.; Barnes, D. (2015). Delighting Baby Boomers and Millennials: Factors that Matter Most. Journal of Marketing Theory and Practice. Vol. 23 (3), pp. 338-350.
Cabrisas Ricardo. (2017). “Discurso ante la Asamblea Nacional”. [En línea]. Disponible en: http://www.cubadebate.cu/noticias Consultado el 30 de diciembre de 2017
Cardet Fernández, E. (2007). Modelo sobre diseño de estrategias en el área de ciencia e innovación tecnológica. (Tesis en opción al título académico de Master en Gestión Turística). Universidad de Holguín. Holguín, Cuba.
Córdova, J. L. (2016). Tendencias tecnológicas en turismo para el 2016. [Mensaje en un Blog]. Thinktur. Plataforma tecnológica de Turismo. Recuperado de: https://www.thinktur.org/media/Ebook_Tendencias_Tec_Turismo_2016.pdf
De la Mora, E. (2017). Turismo de Lujo PREMIUM. Revista AyB. Recuperado de: http://www.revista-ayb.com/promocion-turistica/turismo-de-lujo.
De Miguel y Barrios, C. (2016). Tendencias tecnológicas en turismo para el 2016. [Mensaje en un Blog]. Thinktur. Plataforma tecnológica de Turismo. Recuperado de: https://www.thinktur.org/media/Ebook_Tendencias_Tec_Turismo_2016.pdf
Escalona Betancourt R. (2010). Procedimiento para la formulación de estrategias de un mercado emisor de un destino. (Tesis en opción al título académico de Master en Gestión Turística). Universidad de Holguín. Holguín, Cuba.
Figueiras Rodríguez, J. (2018). Estrategia para la comercialización del servicio Premium del hotel Playa Pesquero. (Tesis en opción al título académico de Máster en Gestión Turística). Facultad de Ciencias Empresariales y Administración. Universidad de Holguín. Holguín, Cuba.
Guerrero G. (2014). 7 Claves para identificar un producto o servicio Premium. [Mensaje en un Blog]. Mercadotecnia Alternativa. Recuperado de: www.gustavoguerrero.me/2014/01/7-claves-para-identificar-un-producto-o.html
Guiñazu. J. A. (2016). Las características de los hoteles de lujo. Articulo TV. Recuperado de: http://www.articulo.tv/Las-caracteristicas-hoteles-lujo_8851
Harmon, M. (01 de enero 2016). Experiencias del cliente en hoteles: tendencias para 2016. Hosteltur. Recuperado de: https://www.hosteltur.com/114402_experiencia-cliente-hoteles-tendencias-2016.html
Hernández, Y. (2010). Procedimiento para la elaboración e implementación del plan de marketing en pequeños y medianos hoteles de tránsito del destino Villa Clara. (Tesis presentada en opción al título académico de Master en Ciencias). Santa Clara, Centro de Estudios Turísticos, Universidad Marta Abreu de Las Villas. Santa Clara, Cuba.
Laico, F. (2017). Revenue management y hoteles cinco estrellas. Revenue para hoteles. Recuperado de: https://www.revenueparahoteles.com/revenue-management-y-hoteles-de-5-estrellas/
Larraiza, L. (2017) Clasificación de Hoteles. [Mensaje en un Blog]. El Blog de Leire Larraiza. Tendencias sobre hotelería y Turismo. Disponible en: https://leirelarraiza.com/calidad/clasificacion-de-hoteles.
Marrero, M. (07 de Junio de 2017). Inauguran primer hotel cubano de lujo cinco estrellas plus. Granma. Recuperado de: http://www.granma.cu/cuba/2017-06-07/inauguran-primer-hotel-cubano-de-lujo-cinco-estrellas-plus-07-06-2017-23-06-27
Medina Labrada, J. (2012). Estrategia comercial del destino turístico de Holguín para el mercado Ruso. (Tesis en opción al título académico de Master en Gestión Turística). Universidad de Holguín. Holguín, Cuba.
Miralles P. (2016). Tendencias tecnológicas en turismo para el 2016. [Mensaje en un Blog]. Thinktur. Plataforma tecnológica de Turismo. Recuperado de: https://www.thinktur.org/media/Ebook_Tendencias_Tec_Turismo_2016.pdf
Palao Fuentes, R. (2001). Procedimiento para la elaboración de un plan de marketing para un destino turístico. (Tesis en opción al título académico de Máster en Dirección). Universidad de Holguín. Holguín, Cuba.
Peña Hernández M. (2006). Procedimiento para posicionar el destino Holguín en los mercados emisores que lo visitan. (Tesis en opción al título académico de Master en Gestión Turística). Universidad de Holguín. Holguín, Cuba.
Pérez Porto, J y Merino M. (2015.) Definición de Premium. Definicion.de. Recuperado de: https://definicion.de/premium/
Rivero Rey R. (2008). Procedimiento para la gestión comercial de un destino turístico. (Tesis en opción al título académico de Master en Gestión Turística). Universidad de Holguín. Holguín, Cuba.
Rodríguez Pérez M. (2008). Metodología para la planificación estratégica en el área comercial. (Tesis en opción al título académico de Máster en Gestión Turística). Universidad de Holguín. Holguín, Cuba.
Ruz, A. (2017). Qué características de higiene y limpieza deben reunir un hotel cinco estrellas. [Mensaje en un Blog]. Viajero Turismo. Recuperado de: http://www.viajero-turismo.com/2017/12/que-caracteristicas-de-higiene-y.html
Stoner J. A. F, Freeman B. E y Gilbert Jr. D. R. (1996). Management. Sexta Edición. México. Prentice Hall.
Vieytes, Maritza. (2010). Técnica de Escenarios. Disponible en: http:// www4.ujaen.es/~egarcia/programadedirest05-06.doc
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 José Luis Figueiras Rodríguez, Migdely Barbarita Ochoa Avila, Justa Ramona Medina Labrada
The works published in this magazine are under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 2.5 Argentina license.
Important: The author is the owner of the rights to exploit the contents of the article of his authorship.
You are free to:
Share — copy and redistribute the material in any medium or format.
Adapt — remix, transform and build from the material.
The licensor cannot revoke these liberties as long as you follow the terms of the license.
Under the following terms:
Attribution - You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if any changes have been made. You may do so in any reasonable way, but not in a way that suggests that you or your use is endorsed by the licensor.
Non-Commercial - You may not use the material for commercial purposes.
There are no additional restrictions - You cannot apply legal terms or technological measures that legally restrict others to make any use permitted by the license.